Bejegyzések

Minden kalandhoz jár egy elsősegély csomag: Gyermekekre újratöltve

Kép
  Minden kalandhoz jár egy elsősegély csomag: Gyermekekre újratöltve      Ebben a kiadásban, most a gyermekeké lesz a főszerep, hiszen egy utazás során őket sem kímélik a fertőző ágensek és a környezeti tényezők. Gyermekeink sok esetben érzékenyebbek és könnyebben lebetegednek. Ha pedig rosszul vannak, fájdalmaikban mi is kivesszük osztályrészünket. Ennek elkerülése, vagy súlyosbodásának megelőzése érdekében pár dolgot nem árt, ha magunkkal viszünk az elsősegély csomagban. Távol álljon tőlem, hogy bárkit is túlzott gyógyszerfogyasztásra sarkaljak, de egy egészséges szintű felkészültség senkinek sem árthat. Gyógyszerészként, sosem indulok el a “játékszereim” nélkül!       I. Utazási biztosítás      Elsősegély csomagunk első és legfontosabb tartozéka mindig az utazási biztosítás. Sokan legyintenek rá, minek azt, úgy sem kell soha. Egyrészt azért kell, mert egy fajta lelki biztonságot nyújt, másrészt pedig, ha baj van, ez a „darab papír” lehet a legjobb barátunk. Ha az elsősegély pontokon

BOLGÁR NYÁR: Neszebar

BOLGÁR NYÁR: N · e · s · z · e · b   ·  a  ·   r                   Lépteim zaját, kőpadló verte vissza, egészen a fából készült mennyezetig. Falfestmények jártak-keltek körülöttem, melyek bibliai csodatételeket voltak hivatottak megeleveníteni. Tapintható volt a csend: éreztem, ahogy hátulról hozzám simul, és a fülembe suttogja a bizánci templomok történeteit. Gazdagon díszített boltívek hajlottak át fejem fölött, márványoszlopokon pihenve, és meredeken kanyargó lépcső szaladt a magasba, a pompásan faragott szószék fele. A nyugalom ereszaljaként bújt meg ez a szentély, elzárkózva az óváros élettel teli, tiritarka, hevesen lüktető szívétől. A templomkapun kilépve, elvakított az erős fény és rám telepedett a szokatlanul meleg, júniusi nyár. Jobbra már látszottak a soha fel nem szentelt Szent János templom romjai, mögötte az amfiteátrum, balra pedig szövevényes utcák útvesztőjén keresztül a Mindenható Krisztus (Christ Pantokrator) és a Szent Zsófia templomokhoz lehetett eljutni

A Duna-delta bűvöletében

Kép
  A D una-del ta b ű v öle téb en   Dél körül hajóztunk ki Simionnal. A motorcsónak csendesen dorombolt és egyre jobban elmaradt mögöttünk az Egreta udvara és annak csatornára hajló fűzfái. Foxi és a többi kutya, farkát csóválva nézett utánunk a partról, aztán lassan elnyelt bennünket a vadon, hevesen égő, zöld lángjaival. Hosszas győzködés és rábeszélés után, ketten indultunk útnak, Simion és Én, az ő ütött-kopott motorcsónakjában. Éreztem némi neheztelést a részéről, de kitartottam elhatározásom mellett, hisz én magam sem szerettem volna úgy elhagyni ezt a különleges helyet, hogy ne lépjek át a vadon kapuin. A környéken nem volt már olyan opcionális hajókirándulás, ahová csatlakozhattam volna, így egyetlen lehetőség maradt csak, ha egyedül megyek. A privát utazásnak megvan a maga ára, ami enyhén szólva sem kevés, viszont olyan előnyökkel jár, melyek tudatában hajlandó voltam egy nagyobb összeget kifizetni.   Egy privát kirándulás során az élmény sokkal magával ragadóbb, szemé

UZLINA: A Duna-delta közepén

UZLINA: A Duna - delta   közepén   Vivaldi-ra robogtunk át az öreg, dombokra koptatott hegyormokon, a szélmalmokkal tarkított mezőségen, a pipacsokkal szegélyezett dobrudzsai országúton. A Kárpátokat már messze magunk mögött hagytuk, a Dunán is át keltünk már, ám idén nem komppal, hanem kipróbáltuk az újonnan át adott brăilai függőhidat. Alig két óra alvás és hat óra vezetés után, számtalan török elnevezésű településen túl, megérkeztünk Murighiolba, ahol várt már ránk Simion, hogy motorcsónakján átszállítson bennünket Uzlinára, mely gyakorlatilag a Duna-delta közepe.   Legelőször, a pandémia alatt látogattunk el a Duna-deltába, és az óta szinte minden évben vissza is tértünk ide: jártunk a delta kapujában (Gura Portiței), a deltaszentgyörgyi Green Village Resortban, legutóbb pedig Zaga Zagán, mely igazából nem a Duna deltájában van, hanem a Szeret folyó mentén, azonban kifogástalanul hozta a deltahangulatot. Idén, Uzlinára esett a választásunk, ám közel sem volt ilyen egyszer