Wellness. Pihenés. Felfrissülés

Wellness. Pihenés . Felfrissülés

A hosszú, egymásba folyó hétköznapok rányomják életünkre lekaparhatatlan bélyegjeiket. Képzeljünk el egy hatalmas fehér táblát, melyre minden nap felkerül legalább egy levakarhatatlan, színes matrica. Ez a hófehér mező pedig egyre sűrűbb lesz a zavaró lehúzósok tömkelegétől. A halmozódó gondok, a nem kipihent fáradtság és a testünket céltáblának használó stresszfaktorok szellemi tevékenységünket nagyon gyorsan aláássák. Fizikai fáradtságban az elménk még lehet fitt, a fáradtság pedig kipihenhető. Ám a szellemi fáradtság valami sokkal ördögibb dolog. Ha az elme lankad, kihat a testünkre is. Néha viszont muszáj eloltani legalább egy lámpást, ha csak rövid időre is. Mindenki számára létfontosságú a szellemi felfrissülés. Hisz táplálnod kell önmagad ahhoz, hogy igazán virágozhass!

Idén áprilisban, újra nekivágtunk a szellemi és testi felfrissülés ígéretének. Húsvét alkalmával a kovásznai Clermont Hotelben szálltunk meg, majd a hónap utolsó hétvégéjét összekötve a munka ünnepével, Tusnádfürdőre utaztunk, ahol az O3zone Hotelt és a Thermal Wellness Tusnád szabadidőközpontot látogattuk meg. Ebben az évben egy új szempont is döntő szerepet kapott úticéljaink kiválasztásában: hisz idén már hármasban utaztunk, így kislányunk igényeit mindenképp szem előtt kellett tartanunk!

Clermont Hotel

Kovászna megye névadója, Kovászna város, a Keleti-Kárpátok kanyarulatában, a Berecki-havasok lábánál fekszik, mindössze 34 km-re Sepsiszentgyörgytől. Itt működik az ország legnagyobb szívgyógyászati kezelőközpontja, de méltán híres ásványvízkútjairól (borvízkútjairól) és gyógyhatású gázfürdőiről (mofettáiról) is. Az általunk választott 4 csillagos wellness szálloda pontosan a kezelőközponttal szemben, a Tündérvölgy bejáratánál emelkedik. Mivel a hotel a város szélén található, a környék nagyon csendes és természetközeli: a látóhatárt zöldövezet, hegyek és erdők töltik ki. A levegő nagyon tiszta, tüdőbe hasít. A hotel közvetlen környezete gondozott és tágas parkolóval rendelkezik, beltere tiszta és rendezett. A fogadtatás kedves volt és barátságos.

Annak ellenére, hogy nem azt a szobát foglaltuk le, amelyet eredetileg szerettük volna, a kisebb szoba is tágasabb volt a megszokott átlagosnál. Még az általunk igényelt kiságy ellenére sem bizonyult szűknek. A kiságyért egyébként nem fizettünk felárat, ezt okkal hangsúlyozom. A szobába hamar bevackoltunk, tiszta volt és kényelmes. A tágas fürdőszoba állt rendelkezésünkre, a teraszról pedig szép volt a kilátás: két oldalt erdőség, szemben pedig látszott egész Kovászna. Egyetlen negatívum, hogy a szobában nagyon meleg volt, ez viszont jellemző volt a hotel többi részére is.

A wellness részleg, a lobby alatt található, mondhatni a hotel alagsorában. Úszómedencét, kinti jakuzzit, gőzkabint, finn szaunát és spa részt foglalt magába. Nagyon meleg volt, túlzásnak találtam és lehetett volna tágasabb. Ettől eltekintve tiszta volt, kényelmes és a szemnek is kellemes. Nem volt nehéz ellazulni és végre kikapcsolni azokat a folyton pislákoló lámpásokat.

Az ár tartalmazta a reggelit, és én valamiért imádok reggelente a svédasztal felhozatalai között szlalomozni. Számunkra bőséges volt és választékos, gyerekbarát étterem. Ám ami a többi étkezést illeti, nem voltam megelégedve. Nekem az ízek itt túl hagyományosak voltak, picit többet vártam, úgy érzem, ezen a téren lehetne még fejlődni.

Az étkezések közti időt olvasással, pihenéssel, hosszú sétákkal töltöttük ki. A közelben található a Tündérvölgyi vízesés és várrom, a hotel előtt halad el a kisvasút, a város központjában pedig a híres Pokolsár (iszapos, kénes-széndioxidos gázkitörés) látogatható meg, továbbá mofetták és borvízforrások. Maga a város arculata kicsit lehangoló, ezen mindenképp jó lenne változtatni.

O3zone Hotel – Nature, Spa & Comference

Április végén, szülővárosunk ünneplőbe öltözött: beköszöntöttek a Szent György Napok. Egyrészt a felpezsdült város miatt, másrészt pedig a hosszú hétvége végett, mi inkább egy közeli üdülővárost választottunk. Tusnádfürdő, ahol a templomok kerítése is villanypásztorral van körülvéve, mindössze 37 km-re található otthonunktól, az Olt folyó mentén. Országszinten híres gyógyvizeiről és itt rendezik meg minden évben a Tusványos Nyári Szabadegyetem és Diáktábort is. Hírnévben azonban nem maradnak alul az utcákban negédesen bóklászó medvék sem. Tusnádfürdő egy csendes kisváros, ahol lassú medrében folyik az élet, közben a turizmusba kapaszkodik, a természet és az enyészet vegyes leheletében. Ezekből az üdülővárosokból nagyon sok mindent ki lehetne hozni, fejlődésük valahogy mégsem érezhető számottevően.

A 4 csillagos O3zone Hotelben szálltunk meg, a település szívében, és annak ellenére, hogy központi részen fekszik, érezni lehetett a természet malachit lüktetését. Zöldövezet, játszótér, kis szabadtéri amfiteátrum és sportpálya öleli közre. Tartozik hozzá egy parkoló is, amelyet nagyon kicsinek ítéltem meg. Ennek ellenére a szálloda környéke és beltere tiszta és nagyon rendezett.

Az átlagosnál kisebb szobánkkal nem is lett volna semmi gond, tisztaság és rend uralkodott, de zsúfolttá tett a kiságy, amit csak felár fejében kaptunk meg. A terasz sem volt nagy, de kárpótolt érte az ikonikus Solyom-kő és a körülötte elterülő csodálatos kilátás. Mivel Tusnádfürdő egy relatíve szűk völgyben fekszik, az időjárás nagyon gyorsan változik. Rövid idő alatt a természet ezer arcát lehet megtapasztalni. Az ár tartalmazta a reggelit és a vacsorát is. Minden finom és bőséges volt, gyerekbarát étteremmel, de magát a helyiséget kicsinek találtam, ez sokat rontott az összképen.

Az egyik éjjeliszekrényen egy képeslap várt ránk, a hotelt ábrázolta. Egy üzenetet is mellékeltek hozzá: Mikor volt az utolsó alkalom, hogy képeslapot küldtél egy számodra kedves személynek? A recepción vár a bélyeged!” Nagyon tetszett, nagyon egyedi volt, éltek a meglepetés erejével!

A wellness rész zsúfolt volt és el-eluralkodott benne a szaharai nyár (ahogy a hotel többi részén is), de egyébként nem volt vele gond. Tartalmilag szerintem rendben volt: úszómedence, jakuzzi, gőzkabin és finn szauna töltötte ki, ehhez társult még a spa részleg.

Amikor pedig meguntuk a wellnessezést és az olvasást, a természet rengeteg kikapcsolódási lehetőséget kínált az idő elütésére: hússzú séták és fotózás, ezekkel éltünk is, továbbá túrázás, hegymászás, és a Szent Anna-tó meglátogatása. Aki pedig még nem unta meg a pancsolást, de mégis valami nagyobb kaliberűre vágyna, lesétálhat a pár percre található Thermal Wellness Tusnád szabadidőközpontba. Így tettünk mi is!

Thermal Wellness Tusd

Az idén, decenniumát (10 éves évfordulóját) ünneplő szabadidőközponttal, évekkel ezelőtt, vegyes szájízzel szakítottunk. Olyannyira zsúfolttá vált, hogy nekünk az már nem volt kikapcsolódás. Most, mégis adtunk neki egy esélyt, főleg kislányunk kedvéért, és újra ellátogattunk a wellness központba. Ezennel a csalódás pozitív volt!

A tömeg elkerülése végett, mi már nyitásra megérkeztünk és azonnal lerohantuk a gyerekmedencét. A meglátogatott wellness hotelek egyikében sem volt gyerekmedence, így kedvezve picit Zselykének, beterveztünk egy olyan helyet is, ahol ő is kedvére pancsolhat. Volt is nagy öröm, de erről majd mesélek a babanaplóban!

A wellness komplexumot jellemző tágas terek, a hatalmas ablakok és a beáradó fény megadta a választ arra, hogy mit hiányoltam a meglátogatott szállodák wellness részlegéből. Igaz, ez mind az intimitás és a kényelem rovására ment, de mégis, valahogy úgy éreztem, hogy levegőhöz jutok, amikor az úszómedence peremén elnyújtózva, a mennyezeti ablakokon át, látom az egész hegyoldalt és a tiszta kék égbolton úszkáló napsugarakat.

Az úszómedence jobb oldalán termálvizes ülőmedencék, bal oldalán egy nagyobb szárny nyílik, ahol a gyerekmedence, a jakuzzi és az étterem kapott helyet, valamint van egy másik szárny is, ahol a méregtelenítés és a pihenés került előtérbe, itt találhatóak a szaunák (gőzkabin, száraz finn szauna és infra szauna), a hideg vizes merülő, a masszázs részleg és egy pihenő szoba kényelmes nyugágyakkal. Emellett rendelkezik egy szabadtéri meleg vizes medencével is. A gondosan kialakított növényvilág természetközelséget kölcsönöz, és sikeresen megbontja az emberi kéz által emelt falak egyvelegét. Úgy anyagilag, mint szolgáltatások terén a nagyközönségnek szánt wellness központról van szó. Kellemes és tartalmas perceket tölthettünk el itt!

Testünk és lelkünk ápolása a boldog és kiegyensúlyozott élet esszenciális alapköveit képezik. Ha wellnessezés közben el tudtunk fújni legalább egy lámpást és sikerrel át tudtuk adni magunkat a spirituális újjászületésnek, egy lépéssel máris közelebb kerültünk ahhoz az állapothoz, melyet egy egészségesebb és nyugisabb életvitel jellemez.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Egy kirándulás, ami nagyon balul sült el

EPHESZOSZ, az ókori világ legnagyobb városa