Wellness és zimankó Székelyföldön

A Hargitán végig szaladó útról Kalibáskőnél tértünk le Kirulyfürdő fele. Itt még igazi télhez híven havas táj fogadott és őzek kapták fel fejüket jöttünkre a fák sűrűjében. Kirulyfürdő után, ahol a Kiruly és a Vargyas összefolyik, Szelterszfürdő békés tája és a füstfelhőket eregető kémények sokasága tárult elénk. Itt van a mi kis rezidenciánk is. Ha csendre és nyugalomra vágyunk, mindig Szelterszt válasszuk. A ház a völgy keblén, a Vargyas patak partján áll, ahol minden reggel madárcsicsergésre ébredünk. Itten, szinte teljesen elszigetelve élünk, hiszen térerő csak csínján van, mobiladat pedig ha van, akkor is csak vánszorog. A legközelebbi bolt 3 km-re található, az Asszonybosszantó Csárda. Biciklivel tíz perc és itt a mindenen kívül, friss házikenyeret és élő pisztrángot is kapni lehet. A természet lágy ölén olvasgatni és tábortűz mellett borozgatni a legjobb. Ha pedig éjjeli csörömpölésével felzargat legszebb álmaidból egy kis pele, még mindig lehet gyönyörködni a városi fénytől mentes csillagmezőkben. Nos, ide fészkeltük be magunkat egy hétre, és terveink szerint innen rajzunk ki majd, hogy ebben a zimankós, kutyaszaggató hidegben, felkutassuk a környék legjobb wellness központjait.

Wellness és zimankó

Székelyföldön

Homoródfürdő: Lobogó Resort

A Szeltersztől alig 10km-re található Lobogó Resort, a hólepte fenyvesekkel körülvett Nagy-Homoród völgyében bújik meg, szinte észrevétlenül. A komplexum nemcsak a nyugodt és csendes környezetben eltöltendő, finom falatokért vágyakozókra hathat csábítóan patinás éttermével, de vonzó célpontként szolgálhat a sízők szerelmeseinek, ugyanakkor a wellness központok kényeztetését kimondottan élvező és pihenni vágyó turisták számára is csalogató lehet. És őszintén, ki ne szeretne elmerülni a hóesés látványában, a medence szélén, a meleg, bizsergetően sós vízben?

A téli időtlenség varázsdombján pihenő wellness központ belvilágát egy nagyobb úszómedence, hozzá csatolt buzgárral, egy sósfürdő, valamint két szauna: egy finn és egy gőzfürdő tölti ki. A wellness szolgáltatásait emellett a sós környezetben igényelhető haloterápiás masszázsok bővítik ki.

A resort wellness részlegét az utóbbi pár évben építették ki és a közeljövőben további bővítésekre lehet számítani: egy újabb sósvizes fürdő, valamint egy gyerekmedence építése is folyamatban van. Az épületben továbbá meg is szállhatunk, így direkt kapcsolatban lehetünk a wellness részleggel. Mivel aránylag egy új komplexumról van szó, széles körökben még nem ismert, így kimondottan csendes, nem zsúfolt és meglepően tiszta, felettébb rendezett központról beszélhetünk. Kikapcsolódás jutányos áron.

Székelyudvarhely: Septimia Hotel and Spa Resort

Ízig-vérig kalandorok lévén, nem vesztegettük sokáig az időt és már másnap magunk mögött hagytuk Szeltersz hólepte völgyét, hogy tovább keressük a környék legjobb wellness központjait. Két nap erejéig szakítottunk az anyaméh rézkályhás melegével, hogy ezennel a megye legszékelyebb városába, Székelyudvarhelyre utazhassunk. A város 30 km távolságra található, ami a fagyrágta országút ellenére is, alig 40 perc alatt minden gond nélkül letudható.

Átszelve a várost, a Septimia sárga, szögletes épületei pillanatok alatt kitűntek Udvarhely vöröstetős házai közül. A négy csillagos Hotel and Spa Resort recepcióján kiváló fogadtatásban és gördülékeny kiszolgálásban volt részünk, így a szobánkat is gyorsan és minden gond nélkül vehettük át. A komplexum kimondottan nagy hangsúlyt fektet a higiéniára és úgy gondolom, hogy a járvány következtében felállított követelményeknek is maradéktalanul eleget tett.

A Septimia wellness részlege egy különálló épületben foglal helyet, egy tágas úszómedencével, két jakuzzival, két sósvizes dézsával és három szaunával: egy finn, egy infra és nem utolsó sorban, egy gőzkabin, várja az abszolút pihenésre vágyókat. A finn szauna kellemes melódiáinak atmoszférájában és a sósvizes dézsák peremkristályainak társaságában nem volt nehéz teljesen ellazulni és gondtalanul a habokkal sodródni. Egy méregtelenítő szaunázás után pedig mi sem kellemesebb, ha egy hűsítő fürdőt vehet az ember, melyet a fényárban úszó nagy medencében kaphat meg, vagy ha igazi bátor szív lakozik benne, levegőzni is lehet a hóesésben. Abban az esetben, ha túlságosan is kimerültünk és csak az abszolút pihenésre vágyunk, elfogyaszthatunk egy italt a bárnál vagy éppen az egyik nyugágy kényelmében. A Septimia wellness központjában egyébként étkezhetünk is. Telefonon rendelhetünk a hotel étterméből, ahol egyébként nagyon jól főznek, és ezt a wellnessben el is fogyaszthatjuk.

A Septimia wellness központja minden várakozást felül múlt, egy nagyon szép, tágas és kimondottan tiszta komplexumot ismerhettünk meg. Egyetlen negatívumként azt tudom megemlíteni, hogy nincs direkt kapcsolata a szálloda épületével, így nem sétálhattunk se oda, se vissza egy szál fürdőköpenyben. Így számolni kell, főleg téli időszakban, az öltözködéssel. Kimagasló szolgáltatás borsosabb áron.

Székelyudvarhely: Páva Pension and Spa

Miután kirepültünk a Septimiából és még mielőtt leszállhatnánk a Pávakertbe, hadd tegyünk egy kis kitérőt, és ha már Udvarhelyen járunk, ejtsünk meg egy rövid sétát a város szívében is, ahol nem várt kincsekre lelhetünk.

A város központjától nem messze található a híres Kováts fényképészet, mely Európa egyetlen, mai napig is működő napfény műterme. Az 1876-ban alapított műhely, az abban az időben úttörő technikát alkalmazva robbant be a város életébe. A természetes fényt használták a fényképezéshez, ám nem a megszokott kinti, hanem már benti környezetben, üvegtető segítségével. Az izgalmas kaland térben és időben kalauzol át a fényképkészítés tényleges helyszínétől, az előhívó szobán át a retusálás csodakamrájáig.

Ami pedig az időutazás fáradalmainak kiheverését illeti, véleményem szerint a legjobb gyógyír egy falatnyi éden. Erre a problémára a város szívében megbújó Alexandra cukrászda nyújtotta a tökéletes megoldást. A mondhatni antik cukrászda finomabbnál finomabb süteménykölteményekkel várja a menthetetlen édesszájúakat. Ebben a kielégült lelkiállapotban, teljesen súlytalanul szállhattunk át a Pávakertbe.

A Páva Pension and Spa komplexum a Septimiától nem messze található egy gyümölcsöskert kellős közepén, magánházakkal körülvéve. Elhelyezkedésének köszönhetően teljes panoráma nyílik Székelyudvarhely hósapkás vidékére. A kiszolgálás és a kedvesség itt is határtalan volt, igazán otthon érezhettük magunkat. Gasztronómia terén elegáns étteremmel és kulináris élvezettel nyűgözött le.

A Páva wellness részlege az épület földszintjén található, magába foglal egy úszómedencét, egy pezsgőfürdőt, egy gyerekmedencét és két szaunát: egy finn és egy gőzkabint. A két szaunát pedig egy hideg merülő választja el, melyet egy vendég, kicsit humorosan, csak simán kútnak nevezett. A wellness légköre kellemes és családias és kimondottan nagy előnye, hogy nem külön épületben található, mint a Septimia esetében. Egy másik előnye, hogy a wellness használata korlátlan időre szól, ellentétben négy csillagos szomszédjával, valamint a Lobogó Resorttal, ahol megszabott programhoz kellett igazodnunk.

A Pávakert egyetlen negatívumaként, bár nagyon fáj érte a szívem, muszáj megemlítenem, hogy a wellness részleg karbantartásának terén van ahová még fejlődniük. Úgy érzem, nem fordítanak rá akkora hangsúlyt, mint amekkorát egy ilyen komplexum megérdemelne, és amilyen elvárható lenne. Ennek ellenére a Páva Pension and Spa-ban eltöltött idő több mint kellemes volt és felettébb pihentető. Közepes ár, jó szolgáltatások, kifogástalan konyha.

Másnap reggel, miután bepakoltuk az utolsó utazótáskát is a csomagtartóba, búcsút intettünk a Pávakert birodalmának. Az elválás letargikus időszaka sosem könnyű, de a jó hír, hogy mindig van rá gyógyír, méltó megoldás. A Galffis chocolates kézműves édességboltja pont egy ilyen hely. Egyedi, különleges csokoládé remekművek várják az arra tévedőket. Előzetes bejelentkezéssel pedig a gyártási folyamatot is végig lehet követni a kakaótól egészen a csomagolásig.

Levendulás csokit majszolgatva érkeztünk vissza a hólepte Szelterszre. Csend és nyugalom honolt a béke szigetén. Maradtunk még pár napot ebben az idilli környezetben, majd a szabadság leteltével, felkerekedtünk és útnak indultunk Csíkszereda felé, át a Hargitán. Hazatérésünk előtt azonban még volt egy nagyon különleges helyszín, ahová mindenképp el szerettünk volna jutni. Gyergyószentmiklóstól körülbelül 15 km-re a Gyilkos-tó irányába található a környék egyik legizgalmasabb étterme, az Oxygen Restro.

Ezen az amúgy is elképesztő helyen, a havas csúcsok közvetlen közelében és a lehengerlő kilátás ölelésében szökkent szárba az Oxygen Restro kackiás üvegépülete. Mivel az étterem csaknem minden oldalát üveglapok fedik, a Nap szikrázó fényében olyan akár egy hetyke, tarajos jégszilánk. A közelben sípálya is működik, de már csak a páratlan kilátásért is érdemes legalább egyszer meglátogatni. Való igaz, hogy pezsgőfürdővel nem szolgálhat az Oxygen Restro, azonban finom étkeivel és kristálytiszta levegőjével wellness módjára melengeti a kalandvágyó lelkeket.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Egy kirándulás, ami nagyon balul sült el

EPHESZOSZ, az ókori világ legnagyobb városa