Alpin Resort Hotel

A húsvéti ünnepek beálltával, szokásunkhoz híven, idén is elutaztunk. Igaz nem túl messzire, de sikerült magunk mögött hagyni a városi élet nyüzsgését és zaját, hogy egy picit csak egymásnak lehessünk. Az elmúlt években, meglátogattuk a határmenti Gyulát, tavaly a kovásznai Clermont hotelt, idén pedig Brassópojánára esett a választásunk, ahol a négy csillagos Alpin Resortban szálltunk meg.

Helyszín: Brassópojána

Brassó történelmi városrészéből vadregényes, hegyi út vezet Brassópojánába. Az út minősége meglepően jó, és ha nem émelyegsz a hajtűkanyarokban, felhőtlenül élvezheted az óvárosra nyíló eszméletlen kilátást. A tiszta, rendezett és modern települést, az ország egyik legjelentősebb téli üdülőközpontjaként tartják számon. Helyi szinten, minden bizonnyal, a téli sportok paradicsoma és a kikapcsolódásra vágyók fellegvára.

A hotel neve: Alpin Resort

Szállás szempontjából, nagyon sokáig vacilláltunk. Mindig figyelembe veszünk minden szempontot és csak azután hozzuk meg a döntésünket. Ezen alkalommal, a választásunk az Alpin Resortra esett. Mivel ez Brassópojána egyik legnagyobb resortja, zsúfoltságra számítottunk, de valahogy mégsem volt ez annyira szembetűnő. Van ingyenes parkolási lehetőség, de a szálloda horderejéhez képest meglehetősen kicsinek és szűkösnek találtam. Ami viszont pozitívum, hogy a parkolóban van töltési lehetőség az elektromos autók számára. A szálloda lobbyja tágas és elegáns volt (számomra kicsit túlságosan is előkelő), a személyzet pedig nagyon kedves és segítőkész.  Mivel kislányunk most kezd el járni, szerettünk volna minél tágasabb szobát, így esett a választásunk a junior lakosztályra, melyhez egy szép kilátás is társult a nyolcadik emeleten. A lakosztály is nagyon elegáns volt, viszont a lobbyval ellentétben, itt az otthonos és a kellemes irányába tolódott el. Barátságos volt, tiszta és szerethető. Különlegességnek számított az elektromos élménykandalló, mely nagymértékben emelte az itt eltöltött esték hangulatát.

Gyermekbarát

Mindig megpróbálunk gyerekbarát szállást keresni, és az Alpin Resort esetében, már a hotel honlapján feltűnt, hogy nagy hangsúlyt fektetnek gyerekvendégeikre. Nekünk a legfontosabb a babaágy volt, ami már be is volt plántálva érkezésünk idejére. Viszont a hotel rendelkezik két játszószobával (egy a kisebb csemetéknek és egy másik a nagyobb gyerekeknek), egy szabaduló szobával (Escape Room) és a szálloda körül található még az Alpin Magic Land is, ahol gyermekek számára szerveznek tevékenységeket, mesefigurákkal téve még izgalmasabbá. Kislányunk rendszeresen jár babaúszásra, így számunkra fontos volt az is, hogy a hotel wellness részlege is valamelyest gyerekbarát legyen: a nagy úszómedence mellett volt még két gyerekmedence is, ahol kedvükre pancsolhattak a kis vizimanók. Továbbá úszási segédeszközök igénybe vételére is volt lehetőség. Az étkezés szempontjából az etetőszék volt számunkra még nagyon fontos, melyet minden alkalommal hoztak is, kérdezés nélkül.

Wellness és Spa

Ha szállodában szállunk meg, általában olyant választunk, amelyik wellness részleggel is rendelkezik. Számomra a kettő már elválaszthatatlanul összetartozik. Így egy picit pihenhetünk, lazíthatunk, áldozhatunk a kényeztetés oltárán. Az Alpin Resort nagy előnye, hogy a legtöbb szállodához képest a megszokottnál nagyobb úszómedencével rendelkezik. Ez azt is maga után vonja, hogy sokkal nagyobb a tér, jóval levegősebb és nem olyan nagy a páratartalom. Ami viszont picit zavart, hogy számomra túlságosan is meleg volt odabent. Különlegességnek számított viszont a filmvetítés (ismeretterjesztő filmek), mivel ilyen megoldással eddig még sehol sem találkoztam. A wellness részleg rendelkezik még három jakuzzival (kiváló kilátással a nagymedencére), a már említett két gyerekmedencével, egy tágas száraz szaunával és egy gőzkabinnal. Emellett egy spa részleg is van (Vitarium Spa), ahol masszás és egyéb relaxációs terápiák igényelhetőek.

Látnivalók

Brassópojána elsősorban a téli sportok és a túrázás szerelmeseinek ideális, de mivel Brassó megye nagyon sokat fektet a turizmusba, így a környék látnivalóiról sem szabad megfeledkezni. A Keresztényhavasokba felvonóval vagy pedig gyalogosan lehet feljutni, odafent pedig lélegzetelállító kilátás és számos sípálya fogad. A környék látnivalóiból pedig itt van néhány az ismertebbek közül: elsősorban Brassó óvárosa, szívében a Tanács térrel, a Fekete templommal és a Kapu utcával, a brassói fellegvár és az óvárosból megközelíthető Cenk, ahonnan csodás panoráma nyílik a történelmi óvárosra. Ám a közelben található Barcarozsnyó, ahová könnyedén lejuthatunk Brassópojánából: itt található a barcarozsnyói parasztvár, a barcarozsnyói barlang, ahol koncertelőadásokat is tartanak, valamint a Dínó Park, mely az őslények világába kalauzol, életnagyságú dinoszauruszok társaságában. Barcarozsnyóról pedig Törcsvárra is eljuthatunk, ahol vár ránk a törcsvári vár, a lábánál elterülő mini skanzen, valamint egy kis vásárhangulat, ahol sajtféleségek és húsfinomságok kényeztetik az ínyenceket.

Két csodás napot töltöttünk el Brassópojánán, mindkettőt pihenés, pancsolás és hosszú séták tarkítottak. Húsvéthétfőn azonban minket is haza rendelt a hagyomány. Így reggeli után összecsomagoltunk és magunk mögött hagytuk a friss és üde hegyi levegőt. Mici már várt ránk a mamapanzióban, a lányokra a locsolók, rám pedig az elmaradhatatlan öntözés, hogy a hazai virágok el ne hervadjanak.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Egy kirándulás, ami nagyon balul sült el

EPHESZOSZ, az ókori világ legnagyobb városa